Catering na duże imprezy firmowe to nie tylko dostarczanie przygotowanych posiłków. To sztuka tworzenia niezapomnianych wrażeń, które budują wizerunek firmy i na długo pozostają w pamięci gości. Wraz ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, zmienia się i branża cateringowa, która stale się rozwija, wprowadzając nowe pomysły i rozwiązania. Jakie są najważniejsze trendy w cateringu na duże imprezy firmowe w 2024 roku?
Doświadczenie w cateringu firmowym ponad wszystko
Coraz więcej firm eventowych oraz firm zlecających organizację wydarzenia zdaje sobie sprawę, jak ważne jest doświadczenie w dostarczaniu cateringu na eventy firmowe. Wszystko po to, aby stworzyć unikalne doświadczenie dla swoich gości, a to właśnie catering odgrywa w tym kluczową rolę. Tylko dysponujące odpowiednim doświadczeniem firmy cateringowe są w stanie zapewnić obsługę gastronomicznej strony wydarzenia na dobrym poziomie.
Czym wyróżnia się profesjonalna i doświadczona firma cateringowa?
- Personalizacja menu, które zazwyczaj jest dopasowywane do tematyki imprezy, preferencji gości i trendów kulinarnych. Coraz częściej pojawiają się stacje tematyczne, np. z kuchnią azjatycką, włoską czy wegańską;
- Doświadczenia kulinarne, które ma nie tylko zapewnić regeneracyjny posiłek, ale i dostarczyć przeżycie. Goście eventu chcą nie tylko jeść, ale też doświadczać. Jako społeczeństwo jesteśmy coraz bardziej obeznani w przeżyciem, jakim jest posiłek w restauracji. Wielu z nas korzysta z punktów gastronomicznych praktycznie codziennie, więc coraz częściej, aby uatrakcyjnić kulinarną część eventu przygotowuje się pokazy, warsztaty, degustacje win i innych trunków lub rzadkich potraw;
- Efektowna prezentacja dań – estetyka serwowanych potraw i sposób ich podania mają ogromne znaczenie dla uczestników. Coraz częściej wykorzystuje się nowoczesne techniki kulinarne i efektowne dekoracje, aby jedzenie nie tylko cieszyło podniebienie, ale i oko. Poza estetyką dań zwraca się coraz większą wagę do wyglądu samych stołów z potrawami. W trakcie eventów często zachowuje się spójność w ich wyglądzie.
Zwiększone zainteresowanie zdrową żywnością i zrównoważonym rozwojem w branży spożywczej
Konsumenci są coraz bardziej świadomi wpływu swoich wyborów na środowisko. Nie inaczej jest w branży cateringowej i szerzej gastronomicznej. Plastikowe słomki, jednorazowe naczynia to elementy, o których współczesny klient cateringu myśli, a dobro planety jest bliskie jego sercu. Dlatego firmy działające w branży gastronomicznej starają się dopasować do wymagań zleceniodawców. Jakie aspekty są dodatkowo ważne dla klientów firm cateringowych?
- Lokalne produkty: Coraz częściej wybierane są produkty pochodzące od lokalnych dostawców. To nie tylko wspiera lokalną gospodarkę, ale też gwarantuje świeżość i jakość.
- Ekologia: Zwiększone zainteresowanie ochroną środowiska sprawia, że firmy cateringowe coraz częściej stawiają na zrównoważone praktyki. Obejmuje to m.in. redukcję odpadów oraz eliminację plastiku jednorazowego użytku. W 2024 roku klienci będą coraz częściej wybierać firmy, które oferują ekologiczne rozwiązania, w tym opakowania biodegradowalne i kompostowalne.
- Menu wegańskie i wegetariańskie: Coraz więcej gości wybiera opcje wegańskie i wegetariańskie, a firmy cateringowe posiadają coraz szerszą ofertę dań bezmięsnych, po które sięgają nie tylko zadeklarowani roślinożercy. Rośnie popularność diet roślinnych, a z nią zapotrzebowanie na wegetariańskie i wegańskie opcje w menu cateringowym. Firmy cateringowe będą musiały sprostać oczekiwaniom klientów, oferując smaczne i kreatywne dania oparte na roślinnych zamiennikach mięsa, które zadowolą nawet najbardziej wymagających smakoszy.
Personalizacja usługi cateringowej
Catering na duże imprezy firmowe to dynamicznie rozwijająca się branża. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, firmy cateringowe muszą być innowacyjne, elastyczne i świadome zmieniających się trendów. Stawiając na personalizację, zrównoważony rozwój i personalizacje usługi cateringowej, można stworzyć niezapomniane wydarzenia, które będą budować pozytywny wizerunek firmy wśród kontrahentów i pracowników.