Dzisiejszy wpis zdecydowanie będzie nietypowy, ale aktywne prowadzenie profilu na facebooku (do którego serdecznie zapraszamy – tam na bieżąco można podglądać nasze realizacje) skłoniło nas do refleksji na temat postrzegania eventu w social mediach typu facebook, instagram przez obserwatorów marek, na które, w pewnym stopniu, ma wpływ również strona kulinarna. A co najważniejsze, zastanowimy się, jaki wpływ na popularność i ilość udostępnień ma spójność tematu eventu i serwowanego cateringu? I co najbardziej wpływa na dobre postrzeganie eventu w social mediach?
Stare porzekadło głosi, że jemy również oczami, ale obecnie można zaryzykować i stwierdzić, że również i – social mediami. Dlatego, choć trendy się zmieniają to, co serwujemy w trakcie eventu, a dokładniej jak podane jest jedzenie i jakiego jest ono rodzaju, ma ogromny wpływ, nie tylko na uczestników wydarzenia, ale także na ich chęć do dzielenia się wrażeniami ze swoimi odbiorcami.
Sposób serwowania dań na evencie
Wyobraźmy sobie sytuację, że catering na event promujący nowy produkt z oferty zamówiła firma, która swoje produkty chce kierować do klienta, dla którego ochrona środowiska to bardzo ważna kwestia. Na takim evencie podano dania na jednorazowych, plastikowych naczyniach. Reakcja uczestników jest raczej oczywista – od braku jakichkolwiek relacji w social mediach, a nawet po negatywne komentarze pokazujące firmę w niekorzystnym świetle. Warto pamiętać, że organizując event i zamawiając catering należy szczegółowo omówić charakter organizowanego wydarzenia, zaznaczyć, na jakich elementach zależy nam najbardziej i czego nie może zabraknąć na imprezie. Z drugiej strony, firmy cateringowe muszą śledzić najnowsze trendy, aby wiedzieć jak swoją ofertę dopasować do oczekiwań klientów. Tylko innowacyjne firmy i świeże podejście do tematu zagwarantują sukces.
Dobór dań i ich różnorodność
Golonka, pyszny smalec, czy miska wybornych pierogów domowej roboty to oczywiście najpopularniejsze dania na imprezach i popisowe dania niejednego kucharza. Niestety obecnie często te dania przegrywają ze smalcem z fasoli, czy pierogami nadziewanymi szpinakiem. Nie próbujemy tutaj wybrać, co jest smaczniejsze, ale musimy pamiętać, że dobrą firmę cateringową wyróżnia różnorodne menu serwowane gościom. Wielu z nich będzie wegetarianami, a nawet weganami, o których podniebienia również musimy zadbać. Dla wielu firm eventowych zamawiających catering dostępność dań wegańskich jest absolutnie czymś normalnym, a firmy cateringowe muszą dbać o jakość potraw wege i ich różnorodność. Warto też pamiętać, że „roślinna rewolucja” sprawia, że nawet osoby na co dzień nie będące wegetarianami również często wybierają bezmięsne dania.
Prezentacja dań, czyli jemy oczami
Kreatywne podejście do prezentacji dań i całych bufetów, dbanie o dostosowanie ich wyglądu do charakteru imprezy zapewni naszym kontrahentom szereg interakcji w social mediach. Estetycznie zaprezentowane jedzenie sprawi, że goście chętnie będą dzielić się wrażeniami wraz ze swoimi followersami, a tym samym całe wydarzenie, którego jesteśmy częścią, odniesie sukces. W dobie dzielenia się na żywo wrażeniami w social mediach nie ma miejsca na błędy i niedociągnięcia. Relacje z wydarzeń są natychmiast umieszczane w internecie, a interakcje i komentarze pojawiają się jeszcze zanim całe wydarzenie się zakończy.
Aktywne śledzenie trendów w branży eventowej na pewno ułatwi nam, firmom cateringowym, nadążanie za dynamicznie zmieniającym się rynkiem. A to z kolei spowoduje, że dostarczona usługa cateringowa będzie nie tylko na najwyższym poziomie pod względem kulinarnym, ale także pod względem sposobu podania dań i bufetów, czy serwowania. Spójność we wszystkich obszarach spowoduje, że wydarzenie zostanie pozytywnie odebrane, a my będziemy mogli liczyć na pozytywny odbiór całego wydarzenia w social mediach.